• שני מועלם

24 רעיונות יצירתיים לפוסטים לפייסבוק או לאינסטגרם

אחת הדרכים החשובות והבדוקות כדי לזכות לחשיפה ולהגדיל את מספר העוקבים ברשתות החברתיות, היא להעלות לפחות 2 פוסטים בשבוע (ומומלץ גם סרטון אחד, בנוסף). יושבים ושוברים את הראש איך לגוון את הפוסטים ומה לכתוב, אל מול מסמך ה-WORD- הריק והלבן? הנה כמה רעיונות מעולים בשבילכם, שיכולים להתאים לכל עסק:

1. 5 דברים על עצמי – נחשו מה לא נכון. פוסט ובו אתם מציינים 5 עובדות מעניינות על עצמכם, אחת מתוכן לא נכונה. פוסט כיפי, אישי ומזמין מעורבות.

2. איך הכל התחיל - הסיפור של העסק. לכל אחד יש כזה, אז למה שלא נחזור אליו קצת? ספרו על הרצון, השאיפה, החלום, ואיך הכל קרה בסופו של דבר (שימו לב שהפוסט לא יהיה ארוך מידי)

3. סיפור על לקוח שהיה סקפטי ובסוף היתה הצלחה גדולה – סיפורי הצלחה עם לקוחות גם מסקרנים, וגם תורמים לתדמית המקצועית שלכם. כמובן, אפשר לטשטש קצת פרטים ולשנות פרט אחד או שניים מהעלילה כדי לא ליצור מבוכה או לפגוע בפרטיות של הלקוח.

4. קישור לאקטואליה, לפוליטיקה, לשיר חדש, לסדרת טלויזיה או לסרט – אם יש סדרה או ספר שכולם מדברים עליו, נסו לחשוב איך הוא מתקשר לתחום שלכם, וכתבו על זה.

5. סקר צרכנים במקצוע שלי – נצלו את חכמת ההמונים ולמדו על ההרגלים והמחשבות של הקהל שלכם.

6. מה דעתכם? - פוסט התייעצות, שבו אתם שואלים את העוקבים במה לבחור לדעתם. פוסט כזה מעורר מעורבות וגם יוצר רושם של עסק "בגובה העיניים".

7. טיזר שקשור למוצר או שירות שלכם - תנו הצצה לפרט קטן מתוך המוצר והגולשים צריכים ינחשו במה מדובר. זו יכולה להיות תמונה או אפילו משפט מסקרן. העיקר לבנות ציפייה ולעודד מעורבות.

8. פוסט פרגון למישהו שעזרו לי לאחרונה או בתחילת העסק – כל כך כיף לפרגן. ספרו את הסיפור, תרגשו או תצחיקו את הקהל, ונצלו גם את החשיפה של האדם שפרגנתם לו כדי לקבל עוד תגובות.


דוגמה לפוסט פרגון, מהעמוד העסקי שלי

9. הידעת? פינה קבועה של פוסט שמסביר מושגים מעולם העסק בשפה קלילה ומובנת. שימו לב לא להכביד, אלא לכתוב בקצרה ובקלילות, עם דוגמאות.

10. דעה נחרצת שקשורה לתחום שלכם וסקר, מסכימים איתי? כמו למשל, "אני מאמינה שלא צריך לחפוף את השיער יותר מפעם אחת בשבוע. שתפו אותי, כמה פעמים אתם חופפים?".

11. ציטוט השראה עם הסבר למה הוא השראה – יש המון ציטוטי השראה ברחבי הרשת. מצאו אחד שאתם אוהבים ושנוגע לתחום שלכם, וספרו למה בחרתם בו.

12. אדם מהתחום שהוא השראה – ספרו עליו ואת הסיפור שלו. כך אתם גם מפגינים ידע וגם מעשירים את הקהל שלכם בידיעות מעניינות.

13. טיפים, עצות, איך לעשות X בעצמכם – אין יותר פופולרי מDIY, בכל תחום. למדו את הקהל שלכם לעשות משהו בעצמם, יש בזה ערך עצום!

14. #אתגר – איך אנחנו אוהבים אתגרים. אתגרו את הקהל במשהו שקשור לתחום שלכם, ועודדו אותם לשתף את האתגר שלהם.

15. תיק עבודות – שתפו בעבודה שלכם וספרו את הסיפור מאחוריה.

16. תמונה – בדרך כלל אנחנו חושבים על פוסט ורק אחר כך מתאימים לו תמונה. נסו לפעול הפוך: הציצו במאגר תמונות חינמי, בחרו בתמונה וממנה כבר תחברו פוסט. מדהים איך זה עובד!

17. המלצה על ספרות מקצועית – המליצו על ספר או על בלוג בינלאומי שהעשיר אתכם במיוחד, וספרו למה הוא מומלץ.

18. תשובה לשאלה שאתם נשאלים הרבה – "הרבה שאלו אותי לאחרונה..." גם אם לא באמת שאלו 😉 נסו לחשוב על שאלה שעוברת בראש ללקוחות וענו עליה.

19. פרגון מלקוחות – לקוח פרגן לכם בהודעת ווטסאפ או בפייסבוק? שתפו את הפרגון וכתבו משהו על תהליך העבודה המשותף.


דוגמה לפוסט פרגון מלקוחות

20. ממים או גיפים משעשעים שקשורים למקצוע שלכם – איזה כיף של פוסט. הכנסו לאתר מלך הממים, או חפשו גיף מתאים בפייסבוק וכתבו משהו משעשע/ ציני או מצחיק שקשור לתחום שלכם.

21. שיתוף ברגע אחד מהיום – ספרו ללקוחות איך אתם פותחים את הבוקר, איך אתם נוסעים למשרד, או איך סגרתם את יום העבודה. תתפלאו איך שיתוף פשוט ויומיומי מעניין אנשים ויוצר מעורבות.

22. היום לפני... – פוסט ובו אתם כותבים על אירוע שקרה היום לפניX שנים, שקשור בדרך עקיפה לתחום שלכם. זה לא חייב להיות קשור באופן ישיר. את המידע אפשר לקחת מהעמוד הראשי של ויקיפדיה. למשל, אני יכולה לכתוב פוסט ולציין בו שהיום לפני 211 שנים נפטר המלחין היידן, לכתוב עליו כמה מילים ולקשר את זה להשראה.

23. עידוד תנועה – לפוסט שלכם באתר או לאינסטגרם, פוסט ובו אתם מעודדים את הקהל לקרוא פוסט חדש באינסטגרם, לבדוק את הסטורי שכרגע העליתם, או להיכנס לבלוג שלכם באתר.

24. שיתוף בנתון סטטיסטי – חפשו נתונים סטטיסטיים עדכניים שקשורים לתחום שלכם ושתפו את הקהל. מספרים תמיד מעניינים אנשים! כמובן, הוסיפו לנתון את הניתוח האישי שלכם.

שירותים

  • Instagram
  • Facebook

המילים הנכונות - כתיבה שיווקית. כל הזכויות שמורות