• שני מועלם

איך לכתוב דף נחיתה שעושה את העבודה?

עודכן ב: מאי 22

הנה הגיעה העונה שבה כולם טסים להם, לא משנה לאן, העיקר שזה כולל כרטיס ודיוטי פרי. אני זוכרת את הטיסות הראשונות שלי כילדה, התרגשתי נורא, במיוחד לקראת נחיתה בחזרה בארץ. הבטתי מהחלון נרגשת, רואה את ארץ ישראל הקטנה, וכמו בסרטים הכי קיטשיים שיש – התנגן לי בראש "כמה טוב שבאת הביתה" במיקס עם פרסומת לקוטג' ועוד צלילים שגרמו לי להזיל דמעה או שתיים. ואז, נוחתים סופית, יוצאים מהמטוס ובום - התחושה הזו שהרוח החמה והדוחה מהמדחף הענק של המטוס נושבת לך בפנים ובא לך למות במקרה הטוב, או פשוט לעשות אחורה פנה מהר ככל האפשר ולטוב מחדש, לא משנה לאן.


בשנים האחרונות התחלתי לפחד בטיסות. זה דיי נורא, כי, היי – חשבתי שאני לא אהפוך לאמא שלי, והנה אני לגמרי אמא שלי. התחושה הזו של חוסר השליטה, של המהירות שבה המטוס חותך את האוויר, של הלחץ באזניים, יחד עם תחושת הקלסטרופוביה, בכל זאת - אני ועוד כמה מאות אנשים תקועים בתוך קופסת שימורים עם כנפיים. בקיצור, לא נעים.



למה בכלל קוראים לזה דף נחיתה?!


דפי נחיתה, מה השם הזה עושה לכם? דף נחיתה על פי ההגדרה הוא דף שאתם "נוחתים" אליו, וזה בדיוק הקטע, לדעתי – אתם לא התכוונתם לנחות אליו, זה קורה דיי בפתאומיות, התחושה היא של חוסר שליטה, אבל אם הדף הוא טוב ואפקטיבי – אתם תנחתו אליו ותזרמו אתו, תקראו או תצפו במה שיש לו להציע לכם ובסוף גם תבצעו פעולה כלשהי. כל נחיתה מסתיימת בשדה התעופה, בזה שאתם קמים מהכיסא (אחח %*%^&%&%", הברכיים!) ויוצאים מהמטוס בבטחה, אומרים תודה לדיילת.


עצות לנחיתה רכה


אם קראת עד פה, קפטן, הנה כמה דברים שהופכים דף נחיתה למוצלח וימנעו התרסקות:

  1. בראש ובראשונה – דף נחיתה ממוקד. הייעוד של דף נחיתה הוא להתמקד במוצר או שירות. מכירים את זה שאתם הולכים להביא מברשת לשיער ובדרך רואים איזה כתם מעצבן, מתחילים לנקות אותו ו... שוכחים מה הלכתם להביא, בעצם. זה הסיפור גם עם דפי נחיתה. כשאנחנו משוטטים באתר, אנחנו עלולים לשכוח את המטרה, להתחרט או פשוט להתחיל לגלוש לקישור אחר. דף נחיתה משאיר אותנו מאד ממוקדים. ממוקדים במה? בצורך שלנו, ובתועלות של המוצר – כלומר ב"מה יוצא לי מזה" (נוהגים לקרא לזה בעולם הקופירייטרים אמיל"י =אני, מה יוצא לי מזה?!).

  2. דגש חשוב נוסף בדף נחיתה הוא קהל היעד. התמקדו בקהל היעד שלכם ובצורך שלו, במה חסר לו. כדאי לפתוח את דף הנחיתה בצורך הזה, בשאלה או כמה משפטים שמדברים על הבעייה. ומהבעייה – לפתרון. אחרי שתזכירו את הבעייה בראש הדף, אפשר לעבור לפתרון בסרטון וגם בטקסט שמבליט את התועלות, כאמור.

  3. והנה דגש חשוב ואחרון. הוסיפו הוכחה חברתית. זוכרים שהייתם קטנים והזהירו אתכם לא להיות "שפוטים" ו"לקפוץ מהגג רק כי דני קפץ?!" אז, סליחה שאני אומרת את זה, אבל – אתם ועוד איך תקפצו, וכל המחקרים מוכיחים את זה. ולכן בדף נחיתה חשוב להזכיר כי את המוצר המדהים הזה קנו כבר 66,789 לקוחות מרוצים ומאושרים (עד הגג 😊). או, לחילופין להראות המלצות על המוצר. כל הוכחה שאחרים קנו ומרוצים תהיה טובה כאן.

לסיום, עוד טיפ קטנטנצ'יק ממש – שימו לב לכותרות ולמילים שמופיעות על הכפתורים בדף. דאגו לכך שהן יהיו מילים שמשווקות את המוצר בזכות התועלות שלו. קראו לפעולה בצורה חכמה שיוצרת עניין ושיתוף פעולה. זכרו, אנחנו רוצים נחיתה רכה, ממוקדת, עד ליעד. ו...אם אפשר, בלי מדחפים של מטוסים בחום הלוהט.

45 צפיות

052-5380844

המילים הנכונות - כתיבה שיווקית. כל הזכויות שמורות