• שני מועלם

מאמר שיווקי. מאיפה מתחילים?

עודכן ב: לפני 5 ימים

זוכרים את עבודת "נושא אישי" מכיתה ג'? אני זוכרת היטב. אמא שלי לחצה עליי (משום מה) לבחור בנושא "חמשת החושים" שלא ממש ריתק אותי אז. אני זוכרת עד היום איך ישבתי ביאוש מול האנציקלופדיה העבה, עמוסה בכתב צפוף, והייתי צריכה לכתוב מה יהיו ראשי הפרקים. האמת? לא פשוט! אולי הסיבה היא שצריך להכיר את הנושא לעומק לפני שניגשים לכתיבת ראשי הפרקים.



התחילו בראשי פרקים ועברו לכותרות

אז מה למדנו כאן היום תלמידים יקרים? האמת, רציתי פשוט להציע: לפני שאתם ניגשים לכתוב מאמר או בלוג לעסק שלכם, תכננו לעצמכם ראשי פרקים. אתם מכירים את העסק שלכם היטב! אתם מכירים את הלקוחות ואת מה שהם רצים לדעת, את השאלות שלהם, את הדברים שהיו רוצים לבדוק או לחקור. ראשי הפרקים הם הנושאים הגדולים המסתעפים מתוך העסק שלכם.


בהמשך, נסחו לעצמכם כותרות לכתבות, מתוך ראשי הפרקים. נסו להרחיב קצת את מוקד העניין ולגעת גם בדברים שמסביב. הנושאים צריכים להיות עם מספיק "בשר" בתוכם.


לדוגמה, אם אתם בתחום של מלונאות אל תכתבו רק על המלון שלכם וכמה הוא מדהים והורס, ראשי הפרקים שלכם יכולים להיות: אטרקציות וטיולים מומלצים באזור, טיסות או תחבורה שמגיעה למלון, הסיבות לצאת לנופש, טיפים לחופשה מוצלחת, קולינריה במלון, חופשות משפחתיות, חופשות עם ילדים.


אחר כך תקחו נושא אחד, למשל "אטרקציות וטיולים מומלצים" וממנו תנסחו מספר כותרות כמו:

- טרק מדהים להר האושר שלא תרצו לוותר עליו

- חמישה מסלולים מומלצים בטירוף

- 5 האטרקציות הכי מומלצות לאנשים שאין להם פחד

- טיולים מומלצים עם ילדים


תנו שם קליט ומזמין לכתבה שלכם

אחרי שכתבתכם לעצמכם מה יהיו נושאי הכתבות בבלוג שלכם, תנו לכל כתבה שם מגניב, כזה שיזמין את הקורא לקרא אותה. רוצים לדעת איך לבחור כותרת טובה למאמר שלכם? כתבתי על זה כאן

המשיכו לכתוב כותרות לכל "ראש פרק". אחרי שיהיו לכם לפחות עשרה רעיונות לכתבות שיווקיות, עם שמות מוצלחים, תוכלו להתחיל במלאכה באמת.


בהצלחה!

18 צפיות

052-5380844

המילים הנכונות - כתיבה שיווקית. כל הזכויות שמורות