• שני מועלם

הנעה לפעולה: איך תגרמו ללקוח לעשות מה שאתם רוצים?

עודכן ב: לפני 5 ימים

בעלי היה בסין מטעם העבודה בשבוע שעבר, ואני נשארתי פה עם ארבעה ילדים, בגילאים שמונה ועד חצי שנה. הרגשתי שהתפקיד העיקרי שלי הוא להניע אותם לפעולה. תתארגנו, תאכלו, תשבו, תשבו כבר! תקומו, תלכו, תבואו, תתקלחו, תישנו, נו... תישנו! בבקשה תישנו? אז מסתבר (את האמת, ידעתי את זה כבר, כן?) שלהניע לפעולה זה ממש לא קל. ונחשו מה, יש כאן בעייתיות מובנית: ככל שאתם רוצים יותר שהפעולה תתבצע, ככה הם פחות רוצים לבצע.



ובחזרה לעולם הטקסטים. כל הסיפור הזה (לצערי – סיפור שאינו מקרי ואינו בדיוני) בא כדי ללמד לגביי כתיבת טקסט שיווקי. טקסט שיווקי כולל בדרך כלל הנעה לפעולה (או בשפה המקצועית call to action).


אז, קודם כל, למה? למה צריך להניע לפעולה? כי, מסתבר, אנשים צריכים שיגדירו להם מה לעשות. מכירים את אלו שבאים אליכם אחרי שמ-מ-ש רציתם שיעזרו לכם, ואומרים: "למה לא אמרת?! היינו עושים משהו". ובכן – עם כל הכבוד לנימוס הטוב, בטקסט שיווקי, אנחנו לא רק מרמזים, אנחנו ממש אומרים. אגב, מחקרים מראים שפוסטים הכוללים בקשה מפורשת "שתפו בבקשה" גורמים לאנשים לשתף יותר.


השלב הראשון הוא להתבונן בטקסט ולחשוב – מה המטרה של הטקסט? שיקנו, שייכנסו לאתר? שיעשו לייק או שיתוף? שיעשו מינוי? כל מטרה תוביל לקריאה אחרת לפעולה, מן הסתם.


בהמשך, צריך לשלב בטקסט באופן אלגנטי את הקריאה לפעולה. מצד אחד, צריך לחזור ולהזכיר את הקריאה לפעולה, מצד שני, לא לנדנד יותר מידי.


איך כותבים קריאה לפעולה שתעורר מוטיבציה? כמו אצל הילדים, גם מבוגרים לא אוהבים שאומרים להם מה לעשות. וככל שהטון הוא יותר מתחנן (כמו במקרה שלי עם הילדים) או פוקד, סטייל מ"כית צעירה ונלהבת (טוב נו, גם פה - כמו במקרה שלי עם הילדים), זה הופך ללא אטרקטיבי, ומרחיק אותם מהפעולה הרצויה.


הדרך הנכונה היא לבקש, להציע, לקרא להם לפעולה בדרך טובה – ובעיקר על ידי זה שאנחנו מבליטים את התועלת שהם יקבלו מזה. קהל היעד הוא הנושא. נסו לחשוב מה יצא להם מזה שיעשו את מה שאתם רוצים.

לדוגמה: אנחנו רוצים שישתפו את הפוסט. נכתוב, שתפו ואולי תזכו בארוחה חלומית עם אדם אהוב. או למשל... אם אנחנו רוצים שירכשו כרטיס להרצאה על הורות: רכשו כאן ותתחילו ליהנות מהזמן המשותף עם הילדים, סדנת שינה: הירשמו כאן לסדנה הקרובה, ותתחילו לישון טוב בלילה. דיקור סיני: קבעו תור והיפטרו מהכאב המעיק.


בזמן האחרון אני מקבלת פרסומים בפייסבוק לחברה שמנהלת עמודים עסקיים והקריאה שלהם לפעולה היא: "בואו לגלות למה אתם מנהלים את הדף שלכם בצורה גרועה" או משהו בסגנון. את האמת? לא בא לי לגלות דבר כזה. אולי תתנו לי סיבה טובה יותר לקרא את מה שאתם רוצים שאקרא?! במילים אחרות - כשאתם מניעים לפעולה התמקדו בצדדים החיוביים. אל תכתבו משהו בסגנון: לחצו פה, או הישארו עם כאבי הראש המעיקים. או: רכשו כאן, או שגם הלילה תשנו שלוש שעות במצטבר... תנו לקהל שלכם להרגיש טוב עם עצמו והזכירו להם את התועלות. הפחדות הן לא לגיטימיות במקרה הזה.


להניע לפעולה זה דבר חשוב, וגם אם זה נראה לכם כמו דבר "שיווקי" מידי ואתם אנשים עדינים ומנומסים, חשוב מאד שתשתמשו בו. וטיפ קטן ממני: גם עם הילדים 😉


*הבלוג נכתב בהשראת הספר המעולה של כנרת יפרח, "מיקרו קופי". אני לא אניע אתכם לקנות אותו, אבל האמת היא, שאם כתיבה שיווקית מעניינת אתכם – ממש כדאי לכם.

87 צפיות

052-5380844

המילים הנכונות - כתיבה שיווקית. כל הזכויות שמורות