• שני מועלם

מה זה בעצם אומר כתיבה שיווקית באינטרנט?

מכל עבר אומרים ש"התוכן הוא המלך" ומספרים לכם עד כמה כתיבה שיווקית חשובה לקידום העסק שלכם. אז מה זה בעצם אומר ומה מבדיל אותה מכל כתיבה אחרת? 5 עקרונות חשובים שיעזרו לכם להתחיל לכתוב לעסק שלכם בשפה 'שיווקית' יותר.

לא פעם קורה לי שאני פוגשת מישהו וכשהוא שואל מה אני עושה, ואני עונה "כותבת תוכן שיווקי, בעיקר לאינטרנט" הוא מצמצם את המבט ושואל בהיסוס: "מה זה אומר?"


אז מה המשמעות של כתיבה שיווקית?

זה בעצם אומר לקחת טקסט או תוכן כלשהו, ולהפוך אותו לנגיש, למעניין, לקריא, ובעיקר: לשיווקי. אבל במילה "שיווקי" אני לא מתכוונת לפרסומת כזאת שמנסה "לדחוף בכוח" מוצר ללקוח חסר אונים, אלא דווקא לשיווק אלגנטי יותר, עדין – כזה שמרמז בעדינות על הצורך של הלקוח, ומזמין אותו לקחת חלק.

לכתיבה שיווקית יש כמה עקרונות חשובים שאפשר להצביע עליהם. זה בעצם מה שמבדיל אותה מכתיבה טכנית – לחוברות הוראות, נניח, מכתיבת פרוזה או שירה, מכתיבה אקדמאית או מכל סוג אחר של כתיבה:


1. כתיבה שיווקית היא כתיבה ממוקדת וקצרה

זוכרים את הימים בבית הספר שהייתם מנסים "למרוח" כמה שיותר את התשובות במבחן בספרות או היסטוריה? אז להיפך. כמו שאבא שלי נוהג לומר: "דברי אוטוסטרדה", ובזה הוא מתכוון לא רק לדיבור בקצב מהיר, אלא – ישר ולעניין. בכתיבה שיווקית אנחנו כותבים באופן הכי מדוייק, ישיר (אבל אלגנטי!) וממוקד את המסר. לא הולכים סחור סחור, כדי לא לאבד את הקורא.


כשאנחנו קוראים ספר, יכול להיות שרק בעמוד מאה ומשהו נגיע ללב העניין. בכתיבה שיווקית זה קורה כבר בפסקה הראשונה, או אפילו בכותרת. כי כשמדובר בכתיבה שיווקית יש סיכוי לא רע שהלקוח בכלל לא יקרא את הכל, הוא יקרא את הכותרת, ואולי את הטקסט מתחת, וידלג. וזה בסדר, לא להיעלב 😉


2. בכתיבה שיווקית נעזרים בבולטים ובכותרות מודגשות

אמרנו ממוקד, אז זו הדרך! תמיד נעדיף רשימה בבולטים, או כותרות בולטות, שמעבירות את המסר בצורה הכי טובה. אז אם אלו היתרונות, השירותים שאנחנו מספקים, או השלבים שבהם תהליך העבודה מתבצע – בכל אלה ניעזר בבולטים.


3. כתיבה שיווקית היא בגובה העיניים

אני קצת מכלילה כאן, כי השפה של אתר הבנק שלכם (אלא אם אתם בפפר), היא שפה קצת יותר רשמית, וזה בסדר. בכל אופן – לא מדובר בשפה מליצית, גבוהה או ספרותית. בטקסט שיווקי כותבים כמו שמדברים, לפעמים זה עם סלנג, לפעמים עם טעויות (נסלחות – כמו צהריים במקום צוהוריים. כי מי אומר צוהוריים?!).

השפה צריכה גם להיות אחידה וכמובן מותאמת למותג. מותג קוקה קולה, למשל, הוא מותג לצעירים, לכן כדאי שידבר בשפה שלהם. מותג של בית השקעות, הוא קצת יותר כבד, ואם השפה שלו תהיה קלילה מידי, זה עלול לפגום ברושם המקצועי שהלקוח מקבל.


כתיבה שיווקית היא כמו שיחה עם הלקוח שלך. בגובה העיניים ובצורה ישירה

4. כתיבה שיווקית היא כתיבה שמדברת אל הלקוח באופן כמה שיותר ישיר

וזה אומר לכתוב יוניסקס כמה שאפשר (כי, היי, 50% לפחות מהלקוחות הן נשים), להשתמש בלשון יחיד (שוב, כשאפשר וזה לא פוגם ביוניסקס), בגוף שני (אתה/את), ולדבר אל הלקוח, לכתוב על הצורך שלו, על התועלות שהוא מקבל מהרכישה, על הקשיים שלו ועל התחושות שהוא ירגיש. בקיצור, דמיינו את הלקוח שלכם יושב ממש איתכם בחדר, ודברו איתו. בארבע עיניים. ועכשיו תכתבו.


5. כתיבה שיווקית חייבת להיות מעניינת

יש כאלה שמתייחסים לכתיבה שיווקית כאל כתיבת SEO, כתיבה שמיועדת לקידום אורגני בגוגל ומכוונת לאלגוריתם של גוגל. אבל, זהו – שזה ממש לא ככה. כתיבה שיווקית מיועדת אל האנשים. היא צריכה לעניין אותם, היא צריכה לחדש, לרגש, להניע, להפעיל, לסקרן.

שירותים

  • Instagram
  • Facebook

המילים הנכונות - כתיבה שיווקית. כל הזכויות שמורות