• שני מועלם

איך לכתוב כותרת שיווקית מנצחת?

עודכן ב: מאי 22

מעשה שהיה כך היה. לפני כמה שנים רצינו מאד לארח משפחה לשבת, דבר שהיה בלתי אפשרי בדירה בת השלושה חדרים שבה גרנו. לכן חיפשנו מישהו שנוסע לשבת ויהיה מוכן להשאיל את הדירה שלו לסוף השבוע. אגב, זה דבר שהיה נהוג ומקובל בקהילה ובאזור שבו גרנו, לא לדאוג, הבקשה לגיטימית.


בכל אופן, בימים ההם, עוד לפני הווטסאפ (שיואוו, היו ימים כאלה?) הייתה רשימת תפוצה במייל של כל הקהילה. שלחנו מייל לכולם כמה ימים לפני שבת, שאנחנו מחפשים... ושנשמח.. ותודה... וכו'. אין קול ואין עונה, אף צדיק לא מוכן להשאיל לנו דירה. עד שהתיישבתי לי בחמישי בערב, לחוצה משהו, וכתבתי מייל לכולם. הכותרת היתה: אתם בבית השבת? מיד קיבלתי מבול של מיילים חוזרים. רובם ענו: כן, סליחה, מתנצלים - אבל, היו גם כאלה שאמרו שהחליטו לנסוע וכך נפתרה הבעיה שלנו.



כותרת שמסתכלת לך בעיניים

מה היה בה, בכותרת הזו, שגרם לכולם להגיב? זה פשוט, היא פנתה באופן ישיר ואינטימי, לכאורה, אל כל אחד מהנמענים. כל אחד מהם חשב שאני פונה אליו אישית ולכן הזדרז לענות ולהתנצל. זוהי דוגמה מצוינת לכותרת מושכת, שתופסת את הקורא. פנייה אישית. לכן, תמיד העדיפו, אם אפשר במגבלות הכתיבה הלא – מגדרית, לפנות באופן ישיר ואישי לקורא, בגוף ראשון.


אז בשיעור לשון בכיתה ג' או ד' לימדו שכותרת היא המשפט המודגש הזה, בראש הטקסט. אפילו נתנו תרגילים כאלה, זוכרים? תנו כותרת מתאימה לטקסט. בכתיבה שיווקית הכותרת היא סופר משמעותית, מכיוון שהיא אחת המלכודות הטובות ביותר לקורא. כותרת טובה תמשוך את הקורא פנימה ולפעמים אפילו תצליח להציל

טקסט גרוע עם הכריזמה השופעת שלה.


לכן, אני ממליצה – הקדישו לכותרות זמן. כשאתם כותבים – חשבו על כותרת טובה שתמשוך את הקורא, תיצור עניין וכמובן תיגע בנושא. שימו לב, התחכמויות בכותרת זה נורא מגניב, אבל אם זה מתוחכם מידי, זה מפספס את המטרה. בסופו של דבר הכותרת צריכה לעשות את תפקידה ולספר לנו במה יעסוק הטקסט.


חמישה סוגים של כותרות מוצלחות

מלבד הכותרת האישית, איזה עוד סוגי כותרות מוצלחות בדרך כלל? הנה, אספתי לכם כמה סוגים של כותרות יוצרות עניין וסקרנות. אתם מוזמנים לבחור באחד מהסוגים ולנסח בעצמכם כותרת בסגנון שלה:


1. כותרת ששואלת שאלה – איך אומרים? לכל שאלה תשובה. ואנחנו נורא אוהבים לענות! לכן כותרת שאלה היא כותרת שמגרה את הקורא. דוגמאות: "איך נדע אם המוצר שקנינו באמת בריא?" "איך פייסבוק יודעת עליכם הכל?" "איך אפשר לקחת הלוואה מבלי לשלם שקל אחד על ריבית?"


2. כותרת של "רשימה" – "דברי במספרים גברת", מספרים מרגיעים אותנו משום מה. לכן, כותרות שמבטיחות רשימה הן כותרות שיווקיות מצוינות. לדוגמה: "5 כותרות קריאטיביות שלא תוכלו לעמוד בפניהן", "עשרה דברים שאתם חייבים לדעת לפני שטסים לחו"ל עם הילדים", "שלושת הכללים החשובים ביותר לדיאטה שלכם".


3. כמה כיף לשבור מיתוס – כותרות שמבטיחות הפתעה – חשבתם ככה? דווקא אחרת. הנה דוגמאות: "האמת על סוכר ולמה הוא דווקא כן בריא לגוף שלכם", "לא תאמינו למחיר שבו שיווקו את הטיסה הזו", "שקרים של בני זוג - האמת יוצאת לאור"


4. כותרת שיש בה חשיפה או רגש – על זה אני תמיד חוזרת. הרגש עובד! רגש מסקרן אנשים. לדוגמה: "פעם האמנתי באהבה, עד שהוא בגד בי", "היא איבדה את בעלה ואת בתה, וזה הדבר שגרם לה להמשיך הלאה". אפשרות נוספת היא לחשוף בכותרת רגש שלכם, זוהי אפשרות מדליקה במיוחד, כמו למשל: "3 טיפים לחיים מאושרים, הטיפ השני הפתיע אותי במיוחד" או "המלצה שקיבלנו מעיתון לאשה. האמת? הסמקנו!"


5. טיזר – ולבסוף, כותרות שנותנות לנו קצה חוט קטנטן, סוד כמוס, וקוראות לנו להמשיך ולקרא כדי לדעת. קצת כמו חברה שמתחילה לספר סוד ואז מתחרטת באמצע. דוגמאות: "המזון שיגרום לכם לשינת לילה טובה יותר" או "המרכיב הסודי שיהפוך את עוגת השוקולד שלכם ללא פחות ממדהימה" "היא חשבה שמצאה את דירת חלומותיה, עד שחשפה מסמך ולא תאמינו מה היא גילתה".

93 צפיות

052-5380844

המילים הנכונות - כתיבה שיווקית. כל הזכויות שמורות